Azi vă prezint un program de facturare realizat în Excel şi
VBA.
Programul poate fi utilizat cu Excel 2007 sau mai recent.
Versiunea prezentată este demo, poate fi utilizat pentru
facturare, dar nu puteți specifica parametrii firmei emitente.
Pentru primii 10 solicitanţi se personalizează GRATUIT
programul, în contrapartidă cu schimbul de informaţii în funcționarea
programului.
Programul se poate achiziţiona pentru 50 RON. Pentru aceasta
primiţi o versiune personalizată, pe care o puteţi utiliza pentru o singură
firmă.
Prezentarea program
Programul poate emite facturi şi chitanţe pentru o singură
firmă, urmărind totodată şi achitarea facturilor.
Se compune din următoarele pagini:
Factura A4 - Permite realizarea unei facturi în
format A4 cu maximum 30 de rânduri pentru o factură
ChitanÅ£a A5 – pentru emiterea chitanÅ£elor
Produse – nomenclator de produse
ClienÅ£i – listă date clienÅ£i
Personalizare – date firmă emitentă
ChitanÅ£e – listă chitanÅ£e emise Facturi – facturi emise
Conţinut - conținut facturi emise
Parametrii - tabele cu diferite parametrii folosiţi
ChitanÅ£a A5 – pentru emiterea chitanÅ£elor
Produse – nomenclator de produse
ClienÅ£i – listă date clienÅ£i
Personalizare – date firmă emitentă
ChitanÅ£e – listă chitanÅ£e emise Facturi – facturi emise
Conţinut - conținut facturi emise
Parametrii - tabele cu diferite parametrii folosiţi
Mod de funcţionare
Programul este alcătuit din două forme (formulare) cu care
lucrăm, acestea sunt localizate în paginile Factura A4 şi Chitanţa
A5. Pentru completarea datelor din factură folosim două tabele, una cu
datele clienÅ£ilor (Denumire, CUI, Nr ORC , Adresa….) a doua nomenclatorul de
produse, care cuprinde datele produselor
pe care le dorim să valorificăm (denumire, unitatea de măsură, cota TVA, preţ
de vânzare). Pentru completarea acestor două tabele mai folosim câteva tabele
auxiliare localizate în Parametrii din
care putem prelua următoarele date: judeţul, localitatea, banca, unitatea de
măsură, cotă TVA.
Utilizatorul cu câteva clicuri completează factura, după
care o imprimă şi o înregistrează.
Facturile înregistrate se pot modifica sau anula.
Facturile înregistrate se pot modifica sau anula.
Emiterea chitanţelor - din lista de facturi putem selecta o factură după număr sau după
denumire client sau putem lista toate facturile neachitate. Cu câteva clicuri
se completează datele chitanţei se înregistrează şi se imprimă. Este posibil şi
achitarea parţială a facturilor. Se poate ţine şi evidenţa achitărilor prin
bancă.
Facturile şi chitanțele emise sunt înregistrate în tabele separate care se pot filtra după diverse parametrii. Conţinutul (produsele facturate) facturii este înregistrat într-un tabel separat şi aici putem aplica diverse criterii de filtrare, de ex. putem afla cu câteva clicuri ce a cumpărat de la noi firma X, în ultimele 6 luni.
Prezentare detailată
Factura A4
Este principală pagină cu care lucrăm
În partea stângă este factura propriu-zisă:
Putem alege clientul dintr-o listă derulantă
datele necesare pentru firma respectivă se completează
automat. Pentru o firmă nouă facem clic dublu pe celula respectivă, completăm
datele noului client în nomenclator clienţi, după care revenim la factură.
Alegerea produselor se face în mod similar dintr-o altă
listă derulantă
Odată cu produsul ales se completează automat unitatea de
măsură şi prețul de listă, noi trebuie să completăm numai cantitatea. Dacă este
necesar putem modifica preţul, aceasta modificare va fi valabilă numai pentru
factura aceasta. Calculul valorilor se face automat. Pentru a adăuga un alt
produs facem un clic dublu pe oricare rând din coloana Denumire Produs.
Într-o factură putem scrie maximum 30 de rânduri.
După ce am completat factura, o imprimăm folosind imprimarea
din Excel şi o înregistrăm cu butonul Înregistrare factură.
Se înregistrează datele facturii într-un tabel:
Produsele din factură într-un alt tabel:
Seria şi numărul facturii este preluat din pagina Personalizare şi este incrementat
automat după fiecare factură emisă.
Data şi ora facturii poate fi preluată automat din ceasul
calculatorului sau poate fi una arbitrară, în acest ultim caz completăm data şi
ora din cele două celule galbene.
Vizualizare facturi emise
Din lista derulantă din celula L1 alegem factura pe care o
vrem să vedem, facem click dublu şi avem deja factura vizualizată.
Observăm că conţinutul celulei din dreapta s-a modificat din adăugare in vizualizare.
Observăm că conţinutul celulei din dreapta s-a modificat din adăugare in vizualizare.
Din această listă putem alege modul de lucru, dacă vrem să
emitem o factură nouă alegem adăugare, putem anula o factură emisă sau putem
modifica. (Anularea facturii duce la neutilizarea unui număr de factură,
editarea permite reutilizarea numărului) Dacă trecem în mod editare practic
anulăm validarea facturii. Putem modifica toată factura, singurul care rămâne
nemodificat este numărul facturii. Dacă am trecut în mod editare şi totuşi ne-am răzgândit,
putem păstra factura dacă revalidăm.
Schimbarea modului de lucru se face după alegerea propriu-zisă click dublu pe celula sau apăsam butonul mod de lucru.
Schimbarea modului de lucru se face după alegerea propriu-zisă click dublu pe celula sau apăsam butonul mod de lucru.
Butonul Întreținere
elimină înregistrările fără validare din cele două tabele.
Butonul Reset - şterge înregistrările din majoritatea
tabelelor.
Folosirea lui şi salvarea ulterioară duce la pierderea tuturor datelor!!!
Folosirea lui şi salvarea ulterioară duce la pierderea tuturor datelor!!!
Clienţi
În acest tabel sunt înregistrate datele necesare pentru
emiterea facturilor pentru fiecare client.
Butonul Adaug NOU, introduce un rând gol în tabel.
Denumirea, numărul ORC şi CUI se completează fără probleme.
Localitatea se alege dintr-o listă derulantă
Localitatea se alege dintr-o listă derulantă
Pentru a adăuga o noua localitate facem click dublu pe
această coloană.
Judeţul se completează automat.
Judeţul se completează automat.
Banca se completează asemănător cu localitate dintr-o altă
listă derulantă.
Programul NU verifică corectitudinea unor date, ca număr
ORC, CUI, cont bancar.
Produse
Este nomenclatorul de produse cu preţurile de listă.
Unitatea de măsură se alege dintr-o listă derulantă. Adăugarea prin clic dublu.
Unitatea de măsură se alege dintr-o listă derulantă. Adăugarea prin clic dublu.
Este recomandat ca denumirea să fie suficient de
descriptivă, încât să putem deosebii produsele de altele similare.
Parametrii
În parametrii sunt stocaţi unele date necesare ca județele, localitățile, denumirea băncilor, unităţile de măsură.
Tabelul cu judeţele este completat nu necesită modificări.
Tabelul cu denumirea localităților este abia la început.
Înserarea unui rând nou se fac e automat, dacă venim din tabelul cu clienţi, sau manual dacă am hotărât să completăm la început acest tabel.
Înserarea unui rând nou se fac e automat, dacă venim din tabelul cu clienţi, sau manual dacă am hotărât să completăm la început acest tabel.
Selectăm un rând cu cele două coloane, click dreapta
Åži din meniul local alegem Insert – Table Rows Above.
Este obligatoriu ca fiecare localitate să fie asociat cu
judeţul său.
Datele pentru listă derulantă pentru localitate sunt preluate de aici. Pentru o selectare mai uşoară este bine să păstrăm aceasta listă ordonată după denumirea localităților. Sortarea se face automat dacă ne întoarcem la tabelul Clienți cu Return la Clienti. Putem face şi manual dacă facem click pe butonul din colţul dreapta jos din cap tabel şi alegem Sort A to Z.
Datele pentru listă derulantă pentru localitate sunt preluate de aici. Pentru o selectare mai uşoară este bine să păstrăm aceasta listă ordonată după denumirea localităților. Sortarea se face automat dacă ne întoarcem la tabelul Clienți cu Return la Clienti. Putem face şi manual dacă facem click pe butonul din colţul dreapta jos din cap tabel şi alegem Sort A to Z.
Tabelul cu bănci şi unităţile de măsură se va completa după
necesităţi.
Facturi
Ne ajută la evidenţa facturilor emise. Se completează
automat. Se păstrează sortat după număr factură.
Capul
de tabel consider că este suficient de descriptiv, singura coloană care
necesită explicaşii este Validare.
Rândurile din aceasta coloană pot să aibă trei valori :
Rândurile din aceasta coloană pot să aibă trei valori :
1 Factură
validată
2 Factură nevalidată
0 Factură anulată
Cu înregistrare fiecare factura o să fie validată. Dacă pentru o factură se trece în mod editare, atunci o sa aibă 2 in coloana de validare.
2 Factură nevalidată
0 Factură anulată
Cu înregistrare fiecare factura o să fie validată. Dacă pentru o factură se trece în mod editare, atunci o sa aibă 2 in coloana de validare.
Rândurile nevalidate se pot
șterge cu butonul Întreținere.
Tabelul permite mai multe
filtrări (la filtre avem acces dacă facem click pe săgeata din fiecare celulă
din cap tabel)
După numărul facturii:
Putem selecta anumite
facturi(prin bifare, debifare) sau din meniul care apare la Number Filters alegem una potrivită.
După dată, avem iarăși foarte
multe posibilităţi:
Asemănător şi după denumire
client.
Putem combina filtrele.
Conţinut
Şi in acest tabel putem filtra după criterii
asemănătoare ca şi în tabelul precedent.
Pentru fiecare coloană din tabel se poate
activa în ultimul rând din tabel o opțiune de însumare, dar nu numai atât:
Salut! De unde pot descarca varianta demo? Sau inca nu s-au cerut ce 10 de test si primesc o versiune din aceea?
RăspundețiȘtergere